Torsdagen den 2 augusti var SVT med sin produktion av "Auktionssommar" i Klädekulla utanför Hallaryd. För andra året i rad var Leif Adolfsson, känd auktionist från Osby, med i detta populära tv-program. Auktionen var en riktig gammeldags gårdsauktion där mer eller mindre hela bohaget från en fastighet auktioneras ut. Klockan 11 startar auktionen och visningen startade en timme tidigare.
När vi kommer fram till gården cirka en halvtimme före auktionen är det jättemånga bilar och besökare som redan finns på plats. Tack och lov åkte vi via Osby mot Björkerås för att sedan följa skyltningen till gården, de som åkte från Killebergshållet hade tydligen kilometlånga köer efter den smala vägen. Det var mycket välordnat med parkering på en äng och eftersom sommaren knappt hade innehållit något regn så var marken hård och gräset torrt.
De boende i Vittsjö som beställt fiber från Hässleholms kommun eller Telenor/Bredbandsbolaget (de köper plats i kommunens fibernät) har en oviss väntan framför sig. Just nu ser vi ingen aktivitet i samhället, inga traktorer är igång och ingen fiber grävs ner eller ansluts.

Anledningen till detta är att kommunen inte har något gällande avtal med någon entreprenör! Osäkert är vilka/vilken som känner sig hågad att teckna avtal, TA Mark var i alla fall inte intresserade i november. Telarco visade inte heller de något förlängt intresse.
Ja ett år går så fort och nu är det februar imånad och då är det dags med en riktig gammeldags realisation med start måndag den 4/2. Kl.14.00 i Kupans lokaler i Vittsjö. Det finns många snälla människor som skänker till Rödakorset och vi försöker hitta nya ägare till de skänkta saker som finns i vår lilla butik. Ett tack till alla som skänker till Rödakorset och vi tar emot allt utom möbler för det har vi inte plats till.

Vi har mycket porslin, både till vardags men också lite finare, bestick, figuriner både små, större och glas både i vackert slipade mönster men vi har även glas till vardagen. Många vackra handsydda dukar, vävda löpare, sänglinnen och påslakan.
Tråkigt nog så blir det inget seriespel för Verums GoIF på ”Nillavallen” i år heller. Detta framkom när Verums GoIF hade sitt årsmöte i klubblokalen sön den 27 januari. Vi blev bjudna på hembakad äppelkaka och kaffe innan mötet började.
En vintrig bild från ”Nillavallen” i Verum
Efter val av mötes-ordförande (sittande Håkan Arvidsson) och mötessekreterare (sittande Emil Larsson), godkänd dagordning, verksamhets, ekonomisk, revisionsberättelser, beviljades styrelsens ansvarsfrihet.
VITTSJÖ. Många artister har försökt sig på att skriva fotbollslåtar. Nu sällar sig Peps Persson, 72 år, till skaran. Musiklegendaren har skrivit en kamplåt till damallsvenska Vittsjö GIK.
![]() |
![]() |
Hör låten via Radio Kristianstads webbsida (KLICKA HÄR!)
Peps Persson har tillsammans med Lars ”Linkan” Lindqvist skrivit en hyllning till spelarna i Vittsjö GIK. Han tycker att spelarna gör en stor insats för bygden och idag släpps lagets nya kampsång.
– Ingen kan påstå att jag är fotbollsfreak. Men jag tycker att Vittsjö GIK gör en fantastisk insats för bygden och jag är djupt imponerad av deras kollektiva viljestyrka. Den här låten är inte ett beställningsjobb – det är en hyllning till Coola Kvinnors Klubb, skriver Peps Persson själv på lagets hemsida.
I låten medverkar han tillsammans med musikerkollegan Lars ”Linkan” Lindqvist, medverkar på inspelningen gör också några av spelarna i det allsvenska laget.