BJÄRNUM. Ordförande Kerstin Göransson, hälsade oss alla välkomna och önskade en god fortsättning på det nya året.

Hon fortsatte med att läsa upp inkommit tackkort. Hälsningar och tack från medlemmar 90+. För att de fick en blomma med en hälsning från föreningen till trettondagshelgen. En av medlemmarna var själv närvarande och tackade för uppvaktningen på sin födelsedag.
Informerade också om lagen GDPR när det gäller fotografering nu under månadsmötet.
Sekreterare Ingrid Magnusson läste upp föregående månadsmötes minnesanteckningar. Ingrid informerade också om vattengympan. Blir ingen nu på grund av att Bjärnums simhall är stängd tills vidare.
Kursen Engelsk konversation, behövs 5-6 deltagare. Är du intresserad ? Anmäl dig till Ingrid Magnusson. 070 633 49 79
Programmet 2019. Kom gärna med tips och önskemål om utflykter och endagsresor. Även om underhållning eller föredrag, som du tycker skulle vara intressant och trevligt.
Kerstin Göransson informerar vidare, Arlövs revyn den 27 januari 2019. Bussen går från Bjärnum kl. 12.30 och därefter till Hässleholm, City Gross.
Canasta startar 17 januari, på samma tid och plats som tidigare. Lunchträffen på Tre Hammare, den 16 januari kl. 13.00 –14.30. Anmälningslista.
VERUM. Så var det tid igen efter alla helgerna att träffas ute i Verums församlingshem där SPF s pensionärerna brukar hålla till. Det nya året har precis börjat och vädret, jae det är inget kul, den lilla vita snön som kom lagom till jul den blidde inte gammal. Men nu så har årets första månad anlänt och det är hög tid för SPF pensionärerna att träffas på en helt vanlig tisdagseftermiddag. Fantastiskt roligt att så många som 60 pensionärer som ville vara med på detta månadsmöte.

SPF s ordförande Håkan Håkansson hälsade alla hjärtligt välkomna varpå han lämnade över ordet till Stefan Dahlström, präst i Verums/Vittsjö pastorat. Han börjar med att läsa vers. SPF kören framför vacker sång. Stefan tänder ett ljus för varje person som har gått bort under året, tyst minut, psalm och bön lästes också.
VERUM. Det var en helt fylld kyrka i Verum då Christer Sjögren gav konserten ”I Juletid”. Under nästan två timmar bjöds publiken på magnifik musikunderhållning.

Kvällen inleddes med att Magnus Johansson, Marco Ubeda och Vittsjö kyrkokör gav ett potpurri på kända julsånger. Under framförandet bytte Magnus efter ett tag sin vanliga trumpet mot en så kallad pickola- trumpet, vilken visade sig ha strålande klang.

Efter att Magnus och Marco framfört ett antal musikstycken gjorde till publikens applåder Christer Sjögren entré på scenen.
Christer inledde med ”I’m dreaming of a white Christmas” följt av ”denna ljuva natt”, -så vackert. Christer fortsatte med en gammal låt ”Juletid”, -en låt som han i duett tillsammans med Carola framförde redan -91.
Så kom en av kvällens riktiga höjdare, ensemblens framförande av ett antal Elvis-låtar. Med Christer Sjögren som solist bjöds det på ”Love me tender”, ”In the ghetto”, ”Blue Christmas”, ”King Creole” och naturligtvis ”Can’t help Falling in love”. Akustiken i kyrkorummet bidrog säkert till att alla dessa kända låtar kom att bli en extra mäktig upplevelse för publiken.
VITTSJÖ. Nästa söndag startar teaterföreningen upp sitt vårprogram 2019 genom att ge en föreställning för barn 0- 5 år.

Den 20 januari klocka 16 kommer Lasse Åkerlund till Medborgarhuset och öppnar sitt stora ”tittskåp” där ett landskap finns uppbyggt. Lasse berättar sagan om en pojke som under sin promenad hittar en skatt i skogen. På vägen genom skogen möter han flera djur som hjälper honom med olika göromål. Spännande kommer det att bli…….
HÄSSLEHOLM. På torsdagskvällen drog Vittsjö GIK damallsvenska fotbollslag igång träningen. Nästan ett komplett lag fanns på plats på Österås. Nu har laget 93 dagar på sig att bygga inför premiären på bortaplan mot Örebro den 14 april.

Sabrina D’Angelo, Paulina Nyström, Amanda Perez och Summer Green gjorde samtliga sin första träning med nya klubben. Senaste nyförvärvet Tove Almqvist saknades dock, detta på grund av att hon under torsdagen opererat bort sina halsmandlar.
Även Stefan Ekstrand var ett nytt ansikte på Österås denna lite kylslagna kväll. Stefan kommer tillsammans med Thomas Mårtensson träna Vittsjö under den kommande säsongen. För Stefan var det första gången han fick stifta bekantskap med hela laget samlat.
Ekstrand som har många meriter som tränare är nu inne på sitt 30:e år som fotbollstränare och ”firar detta” genom att för första gången träna ett damallsvenskt fotbollslag.