Lördagskåseri...

Fortsättning av reseminnen från Lombok.

Reseminnen från Lombok, fortsättning. Vaknade till en molnfri himmel, tog morgondopp i poolen före kl 7,00. Frukost på stranden som vanligt.

Klockan 9 kom Lasse och Annelie, snart åkte vi ut med Apols båt. Allt var ordnat med spö och agn (bläckfisk)

Vi fick fem Yellow Tale (gulstjärt) sammanlagt, en råkade vara från mitt spö. Men alla njöt av vind, hav och sol. Klockan 13.00 var vi iland igen.
Törstiga släckte vi den med fyra stora Bintang utanför vår bungalow.

Fisken fick vår kypare på restaurangen, vi satt nån timma sen åkte Lasse och Annelie.Vi tog sedan en taxi till Kinesiska kyrkogården där låg tusentals kineser som blev dödade i en massaker 1965.

Så vackra gravstenar kunde vi knappt tänka oss någon annanstans. Vi gick rätt länge medan taximannen väntade troget på oss. Resan kostade inte mer än 11 svenska kronor (många rupie) han fick 20 kronor och blev jätteglad. Badade i havet och njöt fortsättningsvis av en händelserik dag