Skånetrafiken/ "serviceresor" uppträder nedlåtande och är likgiltiga mot resande/ kunder!

VITTSJÖ. Ebbe Persson i Vittsjö hade beställt sjukresa från bostaden till Vårdcentralen i Vittsjö den 11 november 2021. Transporten kom och jag bad om hjälp med ytterplagg. Chauffören betonade att det inte var hennes uppgift då hon inte tillhörde hemtjänsten.

Jag var besvärligt gående och samtidigt som chauffören stöttade mig önskade hon att jag skulle gå snabbare då hon hade annat uppdrag som väntade.

Ett par meter från gatan föll jag sakta baklänges trots stöd från hjälparen. Samtidigt anlände vår lejda städpersonal. Sandra tog hand om mig medan chauffören talade i telefon. Medan jag låg på rygg på den blöta gräsmattan avvek transporten med sjukresa. Sandra tog hand om mig tills hemtjänsten anlände då jag fick hjälp att resa mig upp. Dessutom transporterade Sanda mig till vårdcentralen.

Sedan jag behandlats på vårdcentralen väntade jag på hemresa till bostaden. Efter 30 minuters väntan efter den utsatta tiden på Skånetrafiken ringde jag Sandra som kom och hämtade mig hem till bostaden.Detta är ur flera aspekter ett mycket nonchalant beteende från ett företag, Skånetrafiken, som även tidigare uppvisat problem med sin attityd mot sina kunder.

Naturligtvis väntar både www.vittsjobjarnum.nu och inte minst drabbad Ebbe Persson ett tydligt svar från Skånetrafiken på den anmälan som redan är gjord genom Ebbe Persson.

 

 

Top