Jag uppsökte en annan etablerad optiker och fick nya glasögon. Denne optikern konstaterade att glasögonen från första företaget var felslipande. Med de nya glasögonen försvann dubbelseendet!

Då besökte jag första företaget och fick efter en stund tillbaka vad jag betalat för glasögonen. Jag begärde dessutom bilersättning för de fem gången jag färdats från Vittsjö till Hässleholm med de felaktiga glasögonen. Detta nekades då ”det var så kort sträcka”! Jag ansåg då att företaget hade dålig service i flera avseenden.

Jag fick till svar: Det är ingen som begärt att du skall handla hos oss! Då undrar jag varför annonserar företaget i tevereklamen om deras produkter! Köp ett, få två! Fyra ögon ser bättre än två gröna!

Ett råd: Köp kvalitet och inte kvantitet.

Ärendet kommer att överlämnas till konsumentrådgivningen.

Ebbe Persson

 

лечение от алкоголизма киев
www.honda.ua
грузовые перевозки по украине
брендовая детская одежда
школа английского языка киев