Fiber på plats, eller inte....?
Vittsjö. Efter att ha fått fiber indragit i huset så är det väl bara att köra med den högre uppkopplingen? Så enkelt är det inte, om du väljer Telia. Efter att ha följt alla anvisningar som bifogades vid installationen konstaterade jag att nix, ingen uppkoppling på fibern mer än till sidan som anger vilka olika tjänsteleverantörer som kan väljas. Efter att jag gjort val av just Telia blev jag välkomnad samt upplyst att det tar tre arbetsdagardagar att få igång uppkopplingen!
Vid min kontakt med Telias kundtjänst, Fredrika, blev jag återigen upplyst om att det tar tre arbetsdagar för Telia att ombesörja beställningen. Hon sa att hon tagit emot flera samtal från just Vittsjö. Varför tar det tre dagar? Fredrika kunde inte svara, men misstänkte att det hade att göra med att Telia är ett stort företag med många kunder. En anledning kan vara att Telia behöver tid på sig för att skicka ut sin router till kunderna. Hon nämnde även att den tidigare uppkopplingen via telefonjacket ligger kvar en månad efter det att fibern är igång.